קטגוריות
את וגופך

וגינוזיס חיידקית Bacterial Vaginosis

וגינוזיס חיידקית (Bacterial Vaginosis) הוא זיהום קל בנרתיק הנגרם על ידי חיידקים. זה אחד הזיהומים השכיחים אך לרב מופיע ללא תסמינים. איך אפשר בכל זאת לאבחן ולטפל?

וגינוזיס חיידקית (BV) הוא זיהום קל בנרתיק הנגרם על ידי חיידקים ולרב מופיע ללא תסמינים. באופן טבעי מאכלסים את הנרתיק חיידקים "טובים" ותמיד תמצא שם גם כמות קטנה של חיידקים "רעים". הסוגים הטובים מונעים צמיחה של הסוגים הרעים. אך אצל נשים הסובלות מוגינוזיס-חיידקית האיזון מופר: יש חוסר בחיידקים טובים וכמות החיידקים הרעים גדולה מידי, מסיבות שאינן ידועות.

וגינוזיס חיידקית יכולה לחלוף מעצמה תוך מספר ימים. או להמשך זמן רב. בכל מקרה של חשד יש להבדק אצל רופא להתאמת טיפול. מומחים לא בטוחים מה גורם לחיידק הנרתיק לצאת מאיזון. אבל מצבים מסוימים מקושרים לוגינוזיס חיידקית. הסיכון שלך לחלות בנרתיק חיידקים הוא גבוה יותר אם: יש ריבוי בני זוג ליחסי מין, עישון. (אם כי יכול להתקיים גם אם אינך פעילה מינית). בסוף הדף תמצאי הנחיות לשמירה על הגיינת הנרתיק, שיכולות למנוע את המצב.

מה הסימפטומים?

הסימפטום השכיח ביותר הוא הפרשה מהנרתיק בעלת ריח חריף, יתכן והריח יוחמר לאחר קיום יחסי מין. אך כפי שכבר ציינתי מעל למחצית מהנשים הסובלות מווגינוזיס-חיידקית אינן מבחינות בתסמינים כלשהם.

כיצד מאבחנים וגינוזיס חיידקי?

אבחנה הכי מדויקת תתקבל לאחר בדיקת במהלכה נוטלים דגימה מהפרשות הנרתיק ובודקים במיקרוסקופ את אוכלוסיית החיידקים. על-מנת לקבל אבחנה יש למצוא שלושה מארבעה סימנים. אחד הוא התוצאות הדגימה והנוספים: הימצאות הפרשה מרובה בנרתיק, תוספת חומר לנוזל הנרתיק והתגובה שנוצרת ו/או בדיקה של חומציות הנרתיק (באופן טבעי הסביבה חומצית ובמצב וגינוזיס-חיידקי הסביבה הופכת בסיסית).

במידה ואת מעוניינת באבחנה מדויקת לכי לרופא.ה שידוע לך שעושה בדיקה ואגינאלית ונוטל דגימה.

מהו הטיפול?

הטיפול המקובל הוא מתן אנטיביוטיקה למשך שלושה עד 7 ימים, תלוי בסוג התרופה שנבחרה. יש להקפיד לסיים האנטיביוטיקה במלואה גם כשיש הטבה בתסמינים (יתכנו גרד וכאב).

מצב וגיניטיס-חיידקית בה אוכלוסיית חיידקי הנרתיק אינה מאוזנת, מחלישה את מערכת החיסון המקומית ולכן מקושרת לחוליים גינקולוגיים שונים ועל כן חשוב לטפל במצב.

את יכולה למצוא עניין בהכירות בסיסית עם מבנה הגניטליה החיצונית.

הסבר לנערות, 5 עובדות על ההגיינה של הואגינה.

והרחבה בנושא הפרשות וגינאליות.

נועה קרן | רפואה סינית ואנפוקו לנשים ונערות  | 052.555.0446 | שליחת ווטסאפ  | שליחת מייל ישירות אלי | לאינסטגרם שלי

* כל המידע המופיע באתר זה ו/או בכל קישור ו/או הפניה שתתבצע באמצעות האתר, הוא בבחינת מידע כללי בלבד. אין לראות בו "ייעוץ רפואי" ו/או "המלצה לטיפול" ו/או "תחליף לטיפול רפואי אישי" והוא אינו בא במקום טיפול ו/או ייעוץ מקצועי רפואי.

כתיבת תגובה