קטגוריות
ריפוי הגוף

מי עדשים שחורות

סביר שזו לא "כוס התה שלך", אבל אם את סובלת מגלי-חום או דימומים ארוכים במחזור, קור והפרשות ואגינליות מרובות, בצקות או הפלות חוזרות יתכן שכדאי לך לאמץ את המשקה הזה. תגלי פה את היתרונות שלו ואיך להכין.

עדשים שחורות (וגם שעועית שחורה ושעועית אזוקי) נחשבות בתזונה הסינית כמחזקות את מערכת הרבייה ואת הכליות. הן מתאימות למאכל בעיקר בתזונה לסתיו ובחורף ומומלץ לצרוך אותן במאכלים "חמים" כגון: מרק, קציצות בתנור, תבשילי קדירה ועם ירקות מוקפצים.

5 היתרונות של מי-עדשים שחורות?

1. תמיכה במערכת העיכול. למי-העדשים תכולה גבוה של סיבים, המשמשים במערכת העיכול שלך כמזון לחיידקים (מקריוביום). אלה מהווים יותר ממחצית המערכת החיסונית שלנו. כמו כן הסיבים עוזרים להוריד כולסטרול ואזן סוכר בדם. חומצות האמינו (ארגינין, גליצין, ליזין, תריאונין) כמו גם ויטמין A ואבץ ידועים ככולם מחזקים את רירית מערכת העיכול, כך משפרים את הספיגה של חומרים מזינים בגופך. (לקריאה על חיידקי-המעיים).

2. השפעה אנטי-דלקתית – דלקת בגוף יכולה לנבוע מריכוז נמוך של נוגדי חמצון ופעילות מוגברת של רדיקלים חופשיים הפוגעת בתאים. במי עדשים מכילים כמות גבוה של GAE, (ערך של חומצה גאלית שמהווה דרך למדוד יכולת נוגדת חמצון) זהו חומר המצוי גם בתה ירוק. בנוסף מכילים מי עדשים חומצות שומן ואומגה 3 שתומכת בתהליכים אנטי דלקתיים בגוף.

3. בריאות הלב וכלי הדם – פוליפנולים שנמצאים ריכוז גבוה במי עדשים, ידועים כמפחיתים סימני ההזדקנות. הם מוכרים גם כמגנים על הלב, על מערכת הלב וכלי הדם.

4. עידוד ניקוי רעלים – ושוב חזרנו לתכולת הסיבים של מי-עדשים. צריכת 25-35 גרם סיבים ביום יכולה לעזור בהוצאת עודפי רעלים, הורמונים וכולסטרול. עם 3 גרם סיבים לכף ואינסוף אפשרויות לשילוב בשייקים, מי-עדשים הם תוספת נהדרת לפרוטוקולים של ניקוי רעלים.

5. שיפור האנרגיה – מי עדשים, הם מקור מצוין לברזל, סידן וויטמין A ומקור טוב לאבץ וזרחן. בשילוב עם הסיבים, הפוליפנול ונוגדי החמצון, מי-עדשים תומכים בתפקוד בריא של התאים, הגברת האנרגיה ושיפור באיכות החיים.

איך להכין ולשמור אותם?

הכנה – בוררים ושוטפים היטב כוס עדשים שחורות ומשרים ללילה, עדיף במים חמימים. למחרת נחליף המים ונוסיף 3 כוסות מים ואצת קומבו בגודל של 3X3 ס"מ, מביאים לרתיחה ואח"כ ממשיכים בישול על אש נמוכה למשך שעה. (ממליצה על בישול עד לריכוך העדשים על מנת שניתן יהיה לאכול אותן). האצה עוזרת לרכך את קליפת השעועית ומייעלת בהמשך את הספיגה בגוף, של הערכים התזונתיים.

שמירה של מי העדשים – יש לסנן הנוזלים ולחכות שיתקררו לטמפרטורת החדר, אח"כ אפשר לסנן שוב במסננת רשת דקה כדי להסיר שאריות קצף דמוי עמילן (לא חובה).

אחסון – מי-העדשים נשמרים במיכל/צנצנת אטומה. עליה מציינים את התאריך של אותו היום. ניתן לשמור במקרר עד שבוע או במקפיא עד 3 חודשים. (ניתן להקפיא במגשי קוביות קרח).

שותים כחצי כוס, 20-30 דק' לפני הארוחה כשהמשקה חם. אם את יודעת או מרגישה שהגוף שלך צריך תקופת הסתגלות, תתחילי ממינון נמוך ותעלי בהדרגה.

שימוש במי ההשריה לבישול, נולד מתוך ההבנה שבמהלך ההשרייה, ערכים תזונתיים של העדשים עוברים למים ואנו לא רוצים לאבד אותם.

המשקה ידוע ברפואה הסינית כבעל אפקט יאנג. מתאים למצב של גלי-חום או דימום מוגבר / לא פוסק שמקורו בחולשה של יאנג. הוא מתאים לאנמיה, כמו כן להפרשות ואגינליות מרובות, או דלקות בשתן במאובחנות כמצבי קור ולחות בפלג התחתון של הגוף. כדי לדעת אם מתאים לך להתחיל לשתות את המים העשירים האלה, כדאי להתייעץ עם בעל.ת מקצוע. בעיקר אם את סובלת ממצבי יובש.

מתכונים עם העדשים שנותרו מאחור:

קציצות העדשים של תמר, סלט עדשים שחורות ובטטה אפויה, מרק עדשים שחורות, סלט סלק ועדשים, וראו ממרח העדשים שלעיל. בחורף כדאי לשלב את תבשילי העדשים עםבטטה, דלעת, קישוא, קולרבי, בצל, כרישה ושורשים כמו פטרוזליה, סלרי, גזר וארטישוק ירושלמי.

מתכון לממרח עדשים בריא:

מערבבים במעבד מזון את העדשים המבושלות יחד עם המרכיבים הנוספים. במידה והתערובת סמיכה, ניתן לדלל במעט מים.

  • כוס וחצי של עדשים מבושלות
  • 1.5 כפות טחינה גולמית
  • 1/3 כוס אגוזי מלח/ קשיו.
  • 1 שן שום או בצל שטוגן מראש.
  • חצי כף עד כף שמן זית
  • חצי כפית מלח הימלאיה
  • חצי לימון סחוט
  • רבע כפית כמון

בתאבון ולבריאות, נועה.

מתכונים נוספים: תה סרפד מלא ברזל, גרנולה ב5 דק, קציצות כרובית.

נועה קרן | רפואה סינית ואנפוקו לנשים ונערות  | 052.555.0446 | שליחת ווטסאפ  | שליחת מייל ישירות אלי | לאינסטגרם שלי

* כל המידע המופיע באתר זה ו/או בכל קישור ו/או הפניה שתתבצע באמצעות האתר, הוא בבחינת מידע כללי בלבד. אין לראות בו "ייעוץ רפואי" ו/או "המלצה לטיפול" ו/או "תחליף לטיפול רפואי אישי" והוא אינו בא במקום טיפול ו/או ייעוץ מקצועי רפואי.

כתיבת תגובה