קטגוריות
את וגופך חכמת המזרח

ירח אדום VS ירח לבן

לא מעט נתקלתי בשאלות מצד מטופלות וסטודנטים לרפואה סינית, האם בירח המלא האישה אמורה להיות בשיא הפוריות שלה ולבייץ? או שעם התמלאות הירח, הרחם מתמלאת בדם ובשיאו מגיעה ההתרוקנות והופעת הוסת?

מחזור הוסת הוא מתנה שקיבלנו מהטבע. הוא טומן בתוכו את החוכמה של יצירה והתחדשות. המחזור מקושר להשראה שלך בכל הרמות. ברמה הגופניות הכי עמוקה מדובר ביצירה של ילדים, ברמה נפשיות ורוחנית, המחזור והרחם מולידים קשרים, הזדמנויות, ויצירה אינסופית שקשורה לכל מה שסובב אותך.

היופי באנרגיה הנשית שלך, שהיא מהווה עבורך שעון פנימי ומרחב אישי של ניהול זמן.

במהלך כל חודש, בשלבים השונים של המחזור את משתנה. באופן מחזורי ומקביל לשינוי ההורמונלי, משתנים הרגשות שלך, האינטואיציה וההתנהלות שלך מול נסיבות החיים. יש ימים של להט, תנועה, יצירה ומיניות ואחרים של הרהורים, התכנסות, מיקוד כיוון.

קיימים שני דפוסים מסורתיים למעקב של נשים אחרי המחזור שלהן. מירנדה גריי, מתארת בספרה: "Red Moon" את שני המחזורים הללו.

"ירח לבן ", מזוהה עם מחזור שבו מופיע הדימום הוסתי עם היוולד הירח החדש, אישה זו מבייצת בזמן ירח מלא.

"ירח אדום", מקושר להופעה שלדימום וסתי בזמן הירח המלא, ותקופת הפוריות של אותה אישה מותאמת להיווצרות ירח חדש (ימי מולד הירח).

בימי קדם, מחזור הירח האדום נקשר לנשות רפואה, מיילדות, כוהנות ונשים שהעבירו את החוכמה של הקהילה. נשים שמדממות בירח מלא, ממקדות את האנרגיה היצירתית שלהן כלפי חוץ, על מנת ללמד נשים מהניסיון שלהן ולהעצים את הקהילה עצמה. נשים אלה בזמן המחזור ממוקדות להתפתחות, פיתוח, הדרכה, ויצירתיות, מסתורין ולמידה.

נשים שמתואמות עם מחזור ירח לבן לעומתן, מייצגות את הכוח הפורה של נשים ללדת ילדים, בזמן הירח המלא הן בביוץ, ממש כמו "אמא אדמה". (בעבר נקבע ע"י חקלאים, כי זרעים הנטועים בזמן הירח המלא, יתנו יבולים טובים יותר). לכבוד הנשים הללו, נחגגו בימים עברו טקסי פוריות בזמן הירח המלא. אלו הנשים שנושאות את זרע החיים.

חשוב להדגיש, ששני המחזורים, הם ביטויים של אנרגיות נשיות במיטבן. אין אחד יותר טבעי, מוצלח או "נכון" יותר מהשני. במקום זאת, לכל אחד מהם יש תפקיד ייחודי ביקום. אנחנו נשים שונות עם מודעות שונה.

כמו כן, אינך צריכה להתאים לעד לדפוס מסוים. המחזור יכול להופיע אצל אותה אישה, בזמנים שונים בחייה. יתכן שבזמן שבו תחשקי בילדים המחזור יתנהל בהתאם לירח הלבן, ובתקופות בהן את פחות עסוקה באימהות ופנויה לחקר פנימי המחזור יהיה מסונכרן עם הירח האדום.

הקשר שלנו לירח כ"כ מובהק, שהוא יכול לשמש ככלי טיפולי. בתרבות המערב, כשאנחנו רחוקות מלחיות לאור הירח, ניתן ליישם את דפוסי התאורה שלו באופן מלאכותי בחדר השינה שלנו, על-מנת לשפר את הבריאות הנשית. להסדיר מחזור, ולאזן ייצור ההורמונים. לשפר ביוץ, פוריות ולהפחית תופעות של תסמונת קדם-וסתית (PMS).

כדי להכיר את הקסם שלך עלייך לגלות את המחזוריות הפרטית שלך. עיקבי אחר מס' מחזורים וההתנהלות שלך בשלבים השונים של המחזור. צייני מתי מתאים לך לצאת החוצה ומתי לתת לעצמך פסק זמן, מנוחה, זמן למחשבה וצלילה פנימה. כשם שהירח משפיע על הגאות והשפל, מתנהל הגוף שלנו בשפל וגאות של הורמונים, של רגשות. לימדי לאן הגוף שלך מנסה לכוון אותך בכל שלב.

ברוך שעשעני אישה.

נועה

לקריאה על כאבים בגוף / גיל המעבר והסתיו / 5 עובדות על הואגינה /

נועה קרן | רפואה סינית ואנפוקו לנשים ונערות  | 052.555.0446 | שליחת ווטסאפ  | שליחת מייל ישירות אלי

* כל המידע המופיע באתר זה ו/או בכל קישור ו/או הפניה שתתבצע באמצעות האתר, הוא בבחינת מידע כללי בלבד. אין לראות בו "ייעוץ רפואי" ו/או "המלצה לטיפול" ו/או "תחליף לטיפול רפואי אישי" והוא אינו בא במקום טיפול ו/או ייעוץ מקצועי רפואי.

כתיבת תגובה