קטגוריות
את וגופך חכמת המזרח

חוכמת הכאב

"אני מפחדת לגעת בגוף שלי" (אומרת בת 19 שסובלת מכאבי מחזור) "אולי משהו יזוז שם". הלב שלי מתכווץ, כי יש לה חבר שנוגע בה, והיא חוששת מלגעת בגוף שלה עצמה.

יחד הבננו ש 19 שנה היא מנהלת מערכות יחסים עם הסביבה, והגיע הזמן לפתח מע' יחסים עם הגוף שלה. להתקרב, לגעת, להכיר ולסמוך עליו. מתחילות בסשן של דיקור (שמרגיש לה טבעי ומוכר עוד מהילדות), אני מסבירה ומציירת לה את מבנה האגן, מיקום האיברים בתוכו, איך "שום דבר לא צף". אני מתארת את הרקמות שאוחזות את האיברים, ועל הדרך קצת על מבנה הנרתיק והרחם.

הפחד מתפוגג.

הסינים אומרים: Bu Tong Ze Tong "אם אין זרימה יש כאב“.

ולכן הדרך להקל על הכאב ואף לגרום לו לחלוף, הוא לעודד תנועה סדירה באזור הכואב.

על הגורמים לכאבים בפות ובנרתיק ודרכי הטיפול את יכולה לקרוא כאן.

ועל אנדומטריוזיס מחלה המקושרת יותר מכל לכאב באגן.

למה כואב?

המקור לכאבי- בטן יכול להיות שונה מאחת לשניה.

יתכן והוא הורמונלי, קשור למחזור/ לאנדומטריוזיס/ מיומות שרירנים, יתכן שמקורו במערכת העיכול, או בניתוח פולשני כלשהו.

יתכן והכאב עצבי  ונובע מבעיות בחוליות עמוד השידרה או מחלות כגון נוירופתיה.

כאב מתעורר גם על רקע נפשי ומתח, במקרה כזה יכול להתלוות לדפיקות לב שלא במאמץ (פלפיטציות), רגישויות בבטן, כאבי גב, כאבי ראש ועוד סימנים.

מה עושים?

מכניסים תנועה. אפשר לרקוד, או רק לעשות סיבובי אגן, לצאת להליכה, לתרגל יוגה, צי קונג או קפוארה. גם לשחק כדורשת, כדורסל עם הילדים תופס. אחת הדרכים המניעות האהובות עלי, הוא עיסוי הבטן התחתונה, אזור משכן הרחם. אפשר ליישם את השיטה בכל מקום/ ללא יציאה מהבית, היא לא כרוכה בתשלום, אין צורך לזכור ליטול כל יום תרופה/צמחי-מרפא ולא להרשם לחוג זומבה/ריקודי-בטן. אם גם את סובל מכאב, מוזמנת ליצור קשר ונמצא את הדרך המתאימה לך להתמודדות עימו. וגם חבישות שמ קיק יכולות לעזור (לינק בתחתית העמוד).

בסוף היום אני מתכתבת עם נערה אחרת, בת 16, שנמצאת בטיפול כבר כמה חודשים. יש לה כאבים של לפני וסת, היא מתארת היטב את מה שהיא חשה, יודעת שיש כמה דרכים להקל על הכאב שלה ושיש לה אפשרות לטפל בעצמה. השיח חופשי, היא יודעת שאני פה בשביל לענות לה ולייעץ בכל שאלה.

על טיפול משחרר כאב שאת יכולה לעשות לך עם שמן קיק: כאן.

לבריאות.

שלך, נועה.

נועה קרן | רפואה סינית ואנפוקו לנשים ונערות  | 052.555.0446 | שליחת ווטסאפ  | שליחת מייל ישירות אלי | לאינסטגרם שלי

* כל המידע המופיע באתר זה ו/או בכל קישור ו/או הפניה שתתבצע באמצעות האתר, הוא בבחינת מידע כללי בלבד. אין לראות בו "ייעוץ רפואי" ו/או "המלצה לטיפול" ו/או "תחליף לטיפול רפואי אישי" והוא אינו בא במקום טיפול ו/או ייעוץ מקצועי רפואי.

כתיבת תגובה