קטגוריות
את וגופך ריפוי הגוף

מי-מלפפונים

"מים בטעמים" של הטבע שמפחיתים גלי-חום. בנוסף, עוזרים במצבי עצירות וגם בצרבות. מסייעים לטיפוח העור, לפינוי רעלים ולשמירה על לחץ דם תקין. תומכים בהורדה במשקל ויש שאומרים תומך במניעה של סרטן.

איך הוא משפיע על גלי חום?

המלפפון מכיל 95% נוזלים, ובזכות הסיבים שבקליפה הנוזלים נספגים ומנוצלים בצורה יעילה יותר מאשר שתיה של מים ללא מלפפון. כך שהם מועילים לשמירה של הטמפרטורה הרצויה לגוף.

תזונה שמונעת גלי-חום, היא בבסיסה מקררת ולחה. ואת שני אלה יש למלפפון. רצוי להמנע ממזונות, תבלינים ומשקאות מחממים כמו בשר אדום אלכוהול, הל וכיוב. ואם אוכלים בשר אדום לאכול מלפפון לצידו.

מה כל כך בריא בו?

חיסון – יש בו כמות גדולה של ויטמין A, נאמר על ויטמין A שהוא מחזק את מערכת החיסון, מקצר את משך הריפוי של המחלות ובונה התנגדות לדלקתיות במערכת הנשימה, כך שבהוא ממש רצוי לנו בתקופת הקורונה.

לחץ דם – יש בו רמה גדולה של אשלגן , שמאזן חומציות בגוף, חיוני ליצירת אנרגיה ומאזן לחץ-דם בגוף (ויכול למנוע אותו).

ויטמין K – נוגד קרישה! – יש בו ויטמין K – (16 אחוז מהצריכה היומית המומלצת), שפועל לקרישת דם ובניית עצם ולכן לאנשים הנוטלים נוגדי קרישה כדאי שיתייעצו עם רופא/נטורופת מוסמך לכך.

ויטמינים נוספים– המלפפון מכיל ויטמינים שונים מסוג B ונוספים. (הפנייה בסוף).

למה לא לקלף?

עיכול יעיל שתומך בירידה במשקל, רצוי שיכיל סיבים מהתזונה, ורב הסיבים נמצאים בקליפה. הם עוזרים לעיכול יעיל וספיגת הנוזלים והערכים התזונתיים.

קליפת המלפפון מכילה פיטוכימיקלים (קבוצת חומרים ששומרים על הצמח מפני נזק, וממלאים אותו תפקיד בגופנו). הבולטים בניהם: הכלורופיל – שנקשר להגנה מפני חומרים מסרטנים, ופיטוסטרולים – שדומים במבנה שלהם לכולסטרול, הם מפחיתים את ספיגת הכולסטרול בגוף ובכך מגינים על הלב וכלי הדם. חלק מהפיטוכימיקלים הם נוגדי-חמצון ונוגדי-דלקת ולכן מונעים מחלות בכלל ומחלות לב וכלי דם ואפילו סרטן.

איך מכינים?

  • נחתוך לפרוסות דקיקות 2-3 מלפפונים ששטפנו היטב והשארנו עם הקליפה. עדיף אורגניים (ללא שאריות של חומרי הדברה).
  • נוסיף 8 כוסות מים
  • נערבב ונכניס למקרר לכלי עם מכסה לפחות לשעה ועדיף ללילה שלם.
  • בהגשה אך לא קודם, אפשר להוסיף פרוסת לימון ו/או נענע ומי שמתקשה עם הטעם יכולה להוסיף 1/2 כפית מלח ים אטלנטי לפני ההכנסה למקרר.

איך לשתות?

נשתה בטמפרטורת החדר – אך נשמור בקירור: כיוון שכל משקה שנכנס לגופנו רצוי שיהיה בטמפרטורת החדר. הקיבה שלנו, כמו שאר גופנו הכי יעילה בטמפרטורת הגוף כ-37 מעלות. הכנסה של משקה קר מחליש אותה.

מצד שני חשוב לשמור את המים שהכננו בקירור (עדיף כלי עם מכסה), ולא להשאיר מחוץ למקרר מעל ל- 3-4 שעות. אין בהם חומרים משמרים ואנחנו לא רוצים עובש או חיידקים במים. אפשר להכין מנות של פרוסות מלפפון למקפיא ולהשרות בכל פעם מנה 1 במים ולשתות.

לא נשתמש במים שעמדו במקרר יותר מ3 ימים (אפשר לכתוב תאריך על הבקבוק).

על הערך התזונתי של המלפפון אפשר לקרוא כאן.

וכאן על הקשר בין הקשר בין הסתיו לגיל המעבר, גיל הבינה.

אם הפכת לרעבה, ממליצה על מתכון לסלט מלפפונים ואצות ואקמה.

המלפפון בזכות סגולותיו וטעמו הניטראלי, מצורף אצלי לכל שייק, ממליצה על שייק ממלפפון שלם, תפוח (עדיף ירוק) וגבעול סלרי גדול. אפשר להוסיף אוכמניות/ אגסים/ תרד ועוד.

מאחלת שתייה מרווה, איזון והרמוניה בגוף.

נועה קרן | רפואה סינית ואנפוקו לנשים ונערות  | 052.555.0446 | שליחת ווטסאפ  | שליחת מייל ישירות אלי | לאינסטגרם שלי

* כל המידע המופיע באתר זה ו/או בכל קישור ו/או הפניה שתתבצע באמצעות האתר, הוא בבחינת מידע כללי בלבד. אין לראות בו "ייעוץ רפואי" ו/או "המלצה לטיפול" ו/או "תחליף לטיפול רפואי אישי" והוא אינו בא במקום טיפול ו/או ייעוץ מקצועי רפואי.

כתיבת תגובה