קטגוריות
ריפוי הגוף

רימון /  Pomegranate / 石榴

רגע לפני שהפרי המשובח הזה יורד מהמדפים, אני מציעה לשמור את הגרעינים במקפיא (ניתן למשך ~3 חודשים). צילמתי את הסרטון הבא שתראי עד כמה פריטת-רימון (הוצאת הגרעינים) היא פשוטה ומהירה (פחות מדקה).

  1. חותכים את חלקו העליון של הרימון וחורצים את החלקי הלבנים.
  2. אוחזים את הרימון מעל לקערה עמוקה כשהגרעינים פונים מטה (למנוע לכלוך,עדיף להניח בכיור).
  3. טופחים עם כף עץ על כל חלקי-הקליפה בקצב שנעים לכם (: עד שכל הגרעינים נושרים לקערה.  התהליך כל כך מהיר שלא מספיקים להתלכלך מהמיץ ( לזהירים: מריחה של שמן קוקוס על הידיים תמנע הכתמתן).

איזה סגולות רפואיות יש לרימון? 

הרימון הוא אנטי אוקסידנט, אנטי דלקתי, אנטי ויראלי, אנטי חיידקי, אנטי-מיקרוביאלי, אנטי דיורטי אנטי-טרשתי (טרשת עורקים), ואנטי דיאָבֵּטי (סוכרתי). אנטי במובן של נוגד מצבים לא רצויים כאלה, ולכן כל ה"אנטי" הזה גורם לנו להיות ממש בעדו.

סגולותיו, בתרגום חופשי במיוחד: הרימון נוגד חמצון יעיל ותומך במערכת החיסון. הוא מועיל לדם ע"י הורדה של כולסטרול מסוג LDL וכך מונע הצטברות משקעים בעורקים ומונע מחלות לב. מחקרים אחרונים טוענים שיעיל לטיפול בסכרת (הרכיבים הפנוליים ברימון משפיעים על ספיגת הסוכר במעיים וכך מסייעים לאיזון הסוכר בדם), כיוון שמגביר ספיגה של מים בכליות ומונע שיתון. בנוסף, טוענים שיעיל במצבי שלשול ( את זה גם הסבתות יאמרו לכם).

הוא אלוף בהגנה על הגוף מהרס תאים ורקמות, ונחשב לאלוף בנטרול רדיקלים-חופשיים. מכיל מגוון הגדול של פיטוכימיקלים (קבוצה של נוגדי חמצון), בניהם האנתוציאנינים (המשוייכים לפיגנט האדום) ולפיטוכימיקאלים מסוג טאנינים. מחקר מ2008 שפורסם ב The Journal of Agricultural and Food Chemistry- מציין כי הפעילות נוגדת החמצון של מיץ-רימונים  גבוהה, ב- 20% לפחות לעומת משקאות אחרים שנבדקו (וביניהם תה ירוק, מיץ אוכמניות, מיץ חמוציות, מיץ תפוזים, מיץ תפוחים, מיץ דובדבנים שחורים ויין אדום).

בתחום הגינקולוגיה והפריון, על-פי התורות שעברו בע"פ הוא הוכתר ברב-קולות מוחלט למחזק פוריות, עם זאת, כמעט ולא נשתמרו ונכתבו הסברים מפורטים. בעזרת הגיון פשוט אפשר להקיש שהוא מועיל במס' דרכים. בהתייחסות לכלי-הדם, הרימון שומר על תקינותם (גם ברחם) ומועיל לזרימה, כך יכולה הרחם להתמלא ביעילות בדם (לחזק בניית רירית והשתרשות), הרימון הוא אנטי-דלקתי וכך יכול להועיל במצבי דלקת באגן, ריבוי הפרשות ואנדומטריוזיס. נוגדי החימצון שבו שומרים על בריאות התאים בגוף כולו וגם בגניטליה מבלייה (יתכן ושומרים גם על הביציות). במקרים בהם בחנו את איכות הזרע נמצא כי יש עלייה בריכוז ותנועתיות הזרע.

בסין העתיקה  נחשב הרימון ( Shí Liu) לסמל של פוריות. עפ"י התזונה הסינית, מאכלים "אדומים",מחזקים את הדם. מיץ רימונים טרי מחזק טחול וריאות, מזין את הגוף ומחזק את מערכת החיסון. בטיפול פנימי משתמשים בזרעים, לכאבי-גרון, שיעול, שלשולים וגם כדי לעורר את הרחם להתכווץ במהלך הלידה. בטיפול חיצוני שימשו הקליפות לטיפול בפצעים, אקזמה ואפילו דיזינטריה, בעלים ובפרחים השתמשו להקלה על כוויות.

חשוב לדעת שא.נשים שנוטלים תוסף ברזל, צריכים להפרידו בשעתיים מאכילת רימון, (כיוון שהטאנינים שבו יכולים לפגוע בספיגה).

חומר לקריאה, בזמן נשנוש גרעיני רימון מזינים: 

למי פחות מומלץ הרימון? א.נשים עם נטייה לסכרת צריכים ייעוץ מקצועי (בגלל מתיקות הפרי), א.נשים עם נטייה לייצר אבנים בכליות שהרכבם קלציום-אוקסלט, א.נשים שנוטלים סטטינים (לכולסטרול), קומדין (לדילול דם) ומעכבי ACE (ללחץ-דם או אי-ספיקה לבבית). א.נשים שנוטלים תרופות, חשוב לבדוק שאין סתירה בין השניים.

למארח/ת המושלמ/ת, מתכון לריבת רימון מאתר goodiz. הריבה היא דרך נוספת לשמר רימונים לזמן ממושך. ניתן להוסיפה כתבלין ולהעשיר את הטעם של ממולאים, תבשילי-בשר שונים וכל תבשיל עם רסק עגבניות. ניתן גם ללכת עם הגירסה החגיגית ולהכין מעז'ון אל רומן – ריבת רימונים עם שקדים ואגוזים.

אל תזרקו את הקליפות. אם את סובלת מטחורים, ניתן להכין בקלות משחה טבעית לטחורים, שעשויה משמן קליפות רימון.  המתכון באתר "טבע הריפוי" – האתר הישראלי לצמחי מרפא.

נועה קרן | רפואה סינית ואנפוקו לנשים ונערות  | 052.555.0446 | שליחת ווטסאפ  | שליחת מייל ישירות אלי | לאינסטגרם שלי.

* כל המידע המופיע באתר זה ו/או בכל קישור ו/או הפניה שתתבצע באמצעות האתר, הוא בבחינת מידע כללי בלבד. אין לראות בו "ייעוץ רפואי" ו/או "המלצה לטיפול" ו/או "תחליף לטיפול רפואי אישי" והוא אינו בא במקום טיפול ו/או ייעוץ מקצועי רפואי.

כתיבת תגובה