קטגוריות
ריפוי הגוף

סופר-פוד – הנבטה

נבטים – הסופרפוד שאפשר להכין בכל בית בקלות

מה הקשר בין סופרפוד לנבטים? למה להנביט? מה מלמדים המחקרים? למה בהריון מקפידים לבשל את הנבטים? כמה מתכונים ואולי הכי חשוב – איך מנביטים ב3 שלבים?

למה כדאי להנביט? נבטים הם הדרך הקלה, הזולה והנגישה ביותר לצריכה של סופרפוד (מזון על).

מה הופך אותם לכאלה?

הם דלים בקלוריות,

מכילים כמות גדולה של  ויטמינים ומינרלים,

עשירים בחלבון, חומצה פולית, מגנזיום, ויטמין C, A, E,

הם מקור חשוב לנוגדי-חמצון (אנטי-אוקסידנטים),

מקלים על העיכול

ומייעלים את ספיגת המזון במעיים.

קיימות מספר סיבות לכך שהנבטה של זרעים ש"מעירה אותם מתרדמת", הופכים למזון-על:

1. אינזימים – בזרע קיימים מעכבי אינזימים, רק במגע עם המים הם מתעוררים ואכילה של הנבטים מספקת לנו את האינזימים שמועילים לפעילות התאים שלנו.

2. חלבון – בהנבטה נוצר פירוק ליחידות קטנות של חומצות אמינו וחלק מהעמילן המצוי בזרע הופך לסוכר. שני התהליכים האלה הופכים את הנבטים לקלים לעיכול, בהשוואה לכאלה שבושלו ללא הנבטה. הם גם מכילים פחות קלוריות מאלה שלא הונבטו.

3. ויטמינים – כל נבט מכיל כמות שונה של ויטמינים. המשותף לכולם הוא שאחרי ההנבטה כמות הויטמינים גדלה משמעותית. הויטמינים C,B,E ו-A יכולים להכפיל עצמם ואפילו יותר מכך.

לסיכום, הנבטים מעשירים את התזונה, מספקים ערכים חשובים שחסרים בירקות שגדלים בימינו, הם מיטיבים עם הנשימה התאית ומערכת הדם, מחזקים את מערכת החיסון, מייעלים את העיכול ובכך מונעים מחלות והזדקנות. מקבלים בהנבטה כל-כך הרבה ונדרש לשם כך כל-כך מעט.

איך אוכלים אותם? אפשר לשלב אותם כריך, להוסיף אותם כל מתכון עם ירקות ( מוקפצים, רולים, סלט חי). לבשל במרק או רק לפזר מעליו בזמן ההגשה, להוסיף לאורז/מג'דרה. מצורפים למטה קישורים למתכונים.

חשוב לדעת שבמהלך הריון – לא אוכלים נבטים טריים כיוון שהם יכולים להכיל חיידקי סלמונלה או אי קולי (ממש כמו שלא אוכלים ביצים, בשר ודגים חיים). לא כדאי לותר עליהם, אלא לאכול אותם מוקפצים או מבושלים. הם יכולים להתווסף לכל תבשיל, מרק או "מוקפץ", או לבשל ולהפוך אותם לממרח (בתוספת טחינה ותבלינים).

מתכונים טעימים עם נבטים אפשר למצוא באתר הצמחונות והטבעונות.

מצרפת מתכון מעולה לקציצות מאש נטולות גלוטן, ומתכון טעים של קארי מאש ואפונים.

אני מנביטה בצנצנת זכוכית, מבטיחה שזה ממש קל: הנה ההסבר. מצורפת גם טבלה עם זמני השרייה ונביטה.

אתר של Healthline. מופיע הסבר מפורט, למה כדאי להנביט ומתי להמנע וכל המידע מגובהה במחקרים.

רוצים להתמקצע? ל"פשוט" יש מבנטות מצוינות מחימר.

  • זרעים וגרעינים נחשבים לנכס כל-כך יקר, שבשנת 1984 נבנה בנק של נבטים וגרעינים. ממש תיבת נח ששומרת על המינים מפני הכחדה (חשש מאסונות טבע, ריסוסים, מלחמות וגורמים הרסניים אחרים).

מוזמנים לשתף מתכונים שלכם בתגובות,

לבריאות.

נועה קרן | רפואה סינית ואנפוקו לנשים ונערות  | 052.555.0446 |

שליחת ווטסאפ  | שליחת מייל ישירות אלי | לאינסטגרם שלי

* כל המידע המופיע באתר זה ו/או בכל קישור ו/או הפניה שתתבצע באמצעות האתר, הוא בבחינת מידע כללי בלבד. אין לראות בו "ייעוץ רפואי" ו/או "המלצה לטיפול" ו/או "תחליף לטיפול רפואי אישי" והוא אינו בא במקום טיפול ו/או ייעוץ מקצועי רפואי.

כתיבת תגובה