קטגוריות
את וגופך ריפוי הגוף

בדיקה של הפרשות ואגינאליות

כיצד בודקים הפרשות וגינאליות, מהי

ההפרשות הואגינליות, הן ההפרשות הטבעיות שיוצאות מהנרתיק, בגופה של כל נערה ואישה. כל עוד את מרגישה שההפרשה "נורמאלית" היא שקופה או מעט לבנה, המצב תקין.
במצבים מסויימים אולי תרגישי שמשהו אינו תקין ותרצי לפנות לברור. הצבע מוזר ואינו רגיל/ הופיע ריח חריף ולא מוכר. לרב אין צורך לטפל, למרוח או ליטול תרופות כלשהן. הגוף יודע עבודתו. הסבר על תפקידן אפשר לקרוא כאן.

הריפוי שלנו הוא טבעי. הגוף לבד מאחה פצעים, מייצר תאים, הורג חיידקים. אפשר לעודד את הריפוי הטבעי, לחזק חיסון, להפחית כאב, חרדה, לאזן הורמונים על-ידי עיסוי הבטן של עצמך בצורה פשוטה וקלה.

כיצד ניתן להכיר ולבדוק את ההפרשות?

1. ההפרשה משתנה בשלבים השונים של המחזור. אם את מקבלת מחזור באופן סדיר, יש להתייחס לשלב במחזור, בו את נמצאת. במידה ואינו סדיר, הכרות עם ההפרשות שלך תלמד אותך על שלבי המחזור.
כיוון שאישה פוריה רק בימים שסביב הביוץ, בימים אלה ההפרשות מוגברות. את יכולה לעקוב גם אחרי ההפרשה על התחתונים או על נייר הניגוב אחרי הטלת שתן.

2. הבדיקה היא גופנית ונעשית על-ידי הכנסה של שתי אצבעות נקיות לנרתיק.
הבדיקה נעשית בתנוחת כריעה והכנסת האגודל והאצבע כשהן צמודות אחת לשניה. עם הוצאתן יש להתבונן בהפרשה ולבדוק האם היא "נקרעת" כשמרחיקים בין 2 האצבעות.

מה הסימנים שעלי לחפש ולהכיר?

הבדיקה מתייחסת לשלושה פרמטרים:

צבע – שקופה/אטומה, לבנה, צהובה, ירוקה, חומה או אדומה-בדימום.

ומרקם – רמת הרטיבות (אבקתי, דליל, סמיך, דביק), האם היא דקיקה, עבה, "נקרעת"-נפרדת או נמתחת בקלות.

( ניתן לעקוב גם אחר כמות ההפרשות, למרות שהמדד הזה פחות משמעותי).

3 ההפרשות הפוריות:

L – דביקה, הפרשה מעט רטובה, אטומה ומתפוררת.
S – קרמית, הפרשה פורייה וחלקה, לבנה צהובה או מעט שקופה וצמיגית, הנמתחת כמו חלמון ביצה שאינו נקרע. כאשר מרחיקים את האצבע מהאמה ההפרשה נמתחת ואינה "נקרעת".

P – חלבון ביצה – ההפרשה הפורייה והחלקלקה ביותר, היא נמתחת (בדומה לחלבון ביצה) והיא שקופה (אם כי תתכן גם לבנבנה ומעט אטומה). הואגינה תהיה גם היא רטובה וקרירה למגע. מופיעה לרב ביום הביוץ או יום לפניו.

G הפרשה יבשה, ילווה יובש בנרתיק, מאפיין ימים שאינם פוריים (בהם רמת האסטרוגן נמוכה).

גורמים שונים ישפיעו על הנוזלים וחשוב לציין אותם ליד התיעוד שלך: קיום יחסי מין (והימצאות של נוזל זרע או נוזלי נרתיק בעקבות מגע מיני )/ תרופות שונות ובמיוחד כאלה ההורמונאליות/ שימוש בחומרי סיכה/ זיהומים שונים באיזור הנרתיק.

להשלמת התמונה – יש לעקוב אחר השינויים במיקום צוואר הרחם ולמדוד את חום-השחר.
בדיקה של מיקום צוואר הרחם תעשה בתנוחת כריעה ומישוש בנרתיק באמצעות האצבע האמצעית.

סביב מועד הביוץ צוואר הרחם מתרכך ונפתח כדי לאפשר מעבר לתאי הזרע. כמו כן מתרומם כלפי מעלה בעקבות השפעת האסטרוגן על הרצועות המחזיקות את הרחם. אחרי הווסת, ובהשפעת האסטרוגן, מתחיל צוואר הרחם להשתנות, להיסגר, להתקשות ולרדת כלפי מטה.

היתרון בשילוב מדידות חום השחר עם בדיקת נוזלי צוואר הרחם, מאפייני צוואר הרחם וסימנים הנוספים, הוא קבלת אינפורמציה כוללת ומהימנה בשיטות שונות התומכות זו בזו. נוזל צוואר הרחם מרמז על בוא הביוץ ורק עליית החום מעידה על התרחשות הביוץ.
הימים הפוריים ביותר במהלך החודש ימשכו מהופעת ההפרשה, כלומר מהמעבר מיובש להפרשה מוקדמת, וימשכו עד להתייבשות הנוזלים. מאיסוף עיבוד והבנה של כל הנתונים יחדיו, מצטיירת תמונה מלאה של המחזור הנשי החודשי. לעיתים השינויים הם עדינים ודרוש זמן ללמוד להבחין בניהם.

קיימים סימני פוריות משניים שלא בהכרח יופיעו אצל כל הנשים ולא בהכרח יחזרו בכל מחזור. ניתן להיעזר גם בהם על מנת לזהות את הימים הפוריים: כאב או רגישות בשחלות, חשק מיני מוגבר, התמלאות באיברי המין החיצוניים, נפיחות בבטן (אצירת מים), עלייה ברמת האנרגיה, התחדדות חושים, רגישות מוגברת בעור ובשדיים.

אימון ומעקב אחר סימני הפוריות, מאפשרים לך קשר הדוק לעצמך ולגופך. ללא תלות בגורמים חיצוניים ובתכשירים יקרים. יש ללמוד את השיטה ולערוך מעקב של 3 מחזורים לפחות.

מצורף סרטון שמתאר את כל סוגי ההפרשה הואגינלית:



לריבוי הפרשות (בעיקר לבנות וללא ריח), שמלוות בקור בפלג הגוף התחתון, אני ממליצה להכיר מי-עדשים שחורות.

נועה קרן | רפואה סינית ואנפוקו לנשים ונערות  | 052.555.0446 | שליחת ווטסאפ  | שליחת מייל ישירות אלי | לאינסטגרם שלי

* כל המידע המופיע באתר זה ו/או בכל קישור ו/או הפניה שתתבצע באמצעות האתר, הוא בבחינת מידע כללי בלבד. אין לראות בו "ייעוץ רפואי" ו/או "המלצה לטיפול" ו/או "תחליף לטיפול רפואי אישי" והוא אינו בא במקום טיפול ו/או ייעוץ מקצועי רפואי.

כתיבת תגובה