קטגוריות
ריפוי הגוף

Vitex שיח אברהם

Vitex. שיח אברהם. צמח מרפא לאיזון הורמונאלי.

שיח אברהם הוא צמח מרפא מצוי בארץ בגדות נחלים ובאפיקים של נחלי אכזב רבים. פירות הצמח הנקראים בסינית: Man Jing Zi, נודעות תכונות רפואיות של איזון הורמונאלי. הם נראים כמו פלפל שחור מוקטן ומזכירים את טעמו.

הצמח ידוע לטיפול במצבים גינקולוגיים שונים. הסדרת מחזור, צמצום תופעות גיל מעבר, כאבי מחזור, ציסטות בחזה ומצבי אל-וסת.

הVitex  מפורסם בזכות מחקר שנערך בשנת 1997, שמצא כי נשים הנוטלות את הצמח, חוו הקלה גדולה בסימפטומים טרום וסתיים (PMS), בניהם: רגישות בשדיים, התכווציות בבטן וכאבי ראש.

למצבי תסמונת קדם וסתית PMS – מומלץ להרתיח כף גדושה של זרעים בליטר של מים. לאחר ההרתחה, מקררים, מסננים ושומרים רק את הנוזל. שותים כל בוקר חצי כוס מהמרתח שיצא. (צמח ומרפא מאת נסים קריספל ויוסי ג'יברי, עמ' 452). את הפירות (הגרגירים) אוספים בין אוגוסט לנובמבר, מייבשים ומשמרים במקרר בכלי אטוס (ולא במקפיא). .

הצמח משפיע  על בלוטת יותרת המוח, (מעודד סינתזה של פרוגסטרון ומווסת אסטרוגן), מגביר ייצור הורמון ההצהבה ( LH) ומכאן שהוא מווסת ביוץ . כמו כן משפיע על פרולקטין ומווסת ייצור חלב בהנקה (למצבי מיעוט וגם עודף).

זיכרי כי ההשפעה של הרפואה הטבעית היא איטית מנטילת תרופות, אך מלמדת את הגוף לפעול בצורה נכונה. על מנת לחוש ביעילותה, יש להתמיד לפחות חודשיים. כמו כן, כשמדובר ברפואת צמחים, יש לקחת בחשבון שזנים שגדלים במקורות שונים יכולים להיות בעלי השפעה שונה על הגוף. ידועים מעל מאה זנים שונים של שיח-אברהם בעולם.

ברפואה הסינית זרעי הצמח נקראים- Man Jing Zi, נחשבים לחריפים, מרירים ובעלי טמפרטורה נטראלית. הצמח נחשב למפזר חום רוח ולחות, משפיע על עיניים (לראייה מטושטשת, עיניים אדומות, כואבות או נפוחות) שיח אברהם, מטפל במיגרנות ובכאבים בצידי-הראש. הצמח מטפל בנוקשות וכבדות במפרקים ומוזכר לטיפול באפילפסיה. ברפואה הסינית הוא יופיע כצמח בתוך פורמולה של מספר צמחים יחד.

בשווקים באסיה ניתן למצוא את הפירות זמינים ומיובשים. כיום קיימים תוספים רבים בצורת אבקה, טבליות או בטינקטורה (בצורת נוזל). שיח-אברהם, נחשב לתוסף בטוח, עם זאת אחוז קטן (כ2%) דיווחו על כאב בטן קל או פריחה בעור.

מומלץ לא ליטול בשילוב עם אמצעי הורמונאלי כלשהו (גלולות, התקן, HRT- תחליפי הורמונים בגיל מעבר, לא בזמן הריון ולא מביוץ בזמן נסיון להרות.

לבירור לגבי המינון המומלץ לשימוש, יש להיוועץ באיש מקצוע.

לקריאה נוספת באתר ברא צמחים. בו ניתן גם להזמין התוסף.

לקריאה מעמיקה באתר בנויטורופדיה, חומר רב ומפורט על הצמח ומנגנון הפעולה שלו, ובאותו האתר סקירה נרחבת של מחקרים לגבי אפקטיביות הצמח.

מחקרים נוספים לגבי השפעת VITEX במצבים של PMS.

לקריאה נוספת על חבישות שמן קיק לכאבי מחזור, טיפול באנפוקו, או על גיל המעבר והקשר שלו לסתיו.

לטיפול בגלי חום ברפואה הסינית מוזמנת ליצור קשר.

נועה קרן | רפואה סינית ואנפוקו לנשים ונערות  | 052.555.0446 | שליחת ווטסאפ  | שליחת מייל ישירות אלי | לאינסטגרם שלי

* כל המידע המופיע באתר זה ו/או בכל קישור ו/או הפניה שתתבצע באמצעות האתר, הוא בבחינת מידע כללי בלבד. אין לראות בו "ייעוץ רפואי" ו/או "המלצה לטיפול" ו/או "תחליף לטיפול רפואי אישי" והוא אינו בא במקום טיפול ו/או ייעוץ מקצועי רפואי.

כתיבת תגובה