קטגוריות
חכמת המזרח ריפוי הגוף

חגיגת אביב

לאביב יש אנרגיה מיוחדת. אמר על כך רובין וויליאמס:

"!Spring is nature’s way of saying: Let’s party"

(תרגום: אביב, זו דרכו של הטבע לאמר: בואו נחגוג!).

על מה החגיגה?

ברפואה הסינית עונת האביב מקושרת לאיכות של עץ, לזמן לידה והתחלות חדשות, התפתחות ופריחה. באביב הפוטנציאל שהיה חבוי בזרע הקטן, הפך להופעה מרשימה וחיצונית של פרח ופרי.

האביב בכתבים הסינים מקושר לחוש הראייה, ליכולת לתכנן ולראות את הנולד. האביב קשור ליכולת להבין את המתרחש וליצור תגובה "מתאימה" (= בהתאם לנסיון הפרטי שצברה כל אחת מאיתנו). כשהגוף "מגזים"בתגובה, תיווצר אלרגיה (לפריחה, אבק או מזון מסוים).

העץ מאופיין ביציבות, תנועה וגמישות. עץ בריא, יהיה יציב באדמה ועם זאת מספיק גמיש להתנועע ברוח . על מנת לשמור על ראייה מפוכחת ובריאה של החיים, עלינו לשמור על גמישות מחשבתית. ( לקריאה על התבוננות מחודשת על המוכר והידוע).

אנרגיות האביב מקושרות בכתבים הסיניים לאיבר הכבד. זה שאחראי לטהר את הדם ולספק דם משובח לכל תאי-הגוף. צורת החיים המודרנית פוגעת בכבד בצורות שונות. (מתח קבוע, תזונה מעובדת, זיהום סביבה, עישון ושתיית אלכוהול, נטילת תרופות וגורמים נוספים מחלישים את הכבד לאורך זמן).

כדי לתמוך בתפקוד הכבד ניתן לשקול תזונה לניקוי אביב.

מומלץ בתקופה זו לשתות הרבה מים,. רצוי לפתוח את הבוקר בשתייה של כוס מים חמימים עם חצי לימון סחוט. מזונות מועילים לכבד הם: מזונות חמוצים או מוחצמצים. אכילה של מזון לא מעובד, ירקות, נבטים פירות אגוזים וזרעים. (הימנעות ממזון כבד, מטוגן, אלכוהול או חומריים לא טבעיים וחומרים משמרים).

על-מנת לתמוך בדטוקסיפיקציה של הדם (ניקוי הדם מרעלים), חשוב לשלב פעילות גופנית סדירה.

מרק מיוחד שמתאים לאכילה באביב הוא מרק חמוסטה של דודה אתי, הוא מורכב בעיקר מעלים ירוקים.

מתכון למרק והסבר על ההתאמה שלו לעונת האביב, (כולל גירסה להדפסה).

כשאת מבשלת, זיכרי להכניס לאוכל את התפילות שלך, שיחלחלו לגוף שלך ושל היקרים לך.

לבריאות.

נועה קרן | רפואה סינית ואנפוקו לנשים ונערות  | 052.555.0446 | שליחת ווטסאפ  | שליחת מייל ישירות אלי | לאינסטגרם שלי

* כל המידע המופיע באתר זה ו/או בכל קישור ו/או הפניה שתתבצע באמצעות האתר, הוא בבחינת מידע כללי בלבד. אין לראות בו "ייעוץ רפואי" ו/או "המלצה לטיפול" ו/או "תחליף לטיפול רפואי אישי" והוא אינו בא במקום טיפול ו/או ייעוץ מקצועי רפואי.

כתיבת תגובה