קטגוריות
ריפוי הגוף

תה סרפד שופע בברזל

תה סרפד עשיר בברזל ומצוין למצבי-אנמיה, לחולשה כללית, לחיזוק אחרי לידה ובהנקה, לנשירת שיער, לנשים שמאבדות דם רב בזמן הוסת. הוא אחד המקורות הכי מוצלחים לברזל, כוון שהברזל שבו זמין וקל לספיגה, והצמח מכיל ויטמין C שנחוץ לספיגת הברזל.

שווה להצטייד בזוג כפפות ולצאת לליקוט (תמונה מטה) , הסרפד הוא מולטי מינרל וויטמין – הכוונה שהוא שופע בשניהם ובריכוז גבוה. הסרפד מכיל: כלורופיל, ברזל, יום , מגנזיום, אשלגן, סודיום, ויטמינים A, C, D, K ועוד. הסרפד עדיין נפוץ ואפשר למצוא אותו בגינות הבתים ובחלקות טבע עירוניות ששומרות על גוון ירוק (ולא מפלסטיק).

פרט לחיזוק הברזל תה הסרפד מחזק מערכת חיסון, משתן ומטפל בבעיות בדרכי השתן ותומך בפינוי רעלים מהגוף. הסרפד מעורר זרימת דם בנימים הפריפריים של הגוף, ומגביר זרימה של נוזלי-לימפה ושתן (יעיל לבצקות בהריון).

אופן הכנה #1 – בשימוש בעלים טריים

ויטמינים B, C שניהם ממיסים במים ולכן הכנת תה מהסרפד היא יעילה ביותר.

איספי צרור טרי של עלי סרפד

שיטפי במים קרים מתחת לברז

הרתיחי על אש קטנה מעל הגז, סנני הנוזל ושתי לבריאות.

מתקבל נוזל צהבהב, ניתן לשמור אותו במקרר למשך 4 ימים בקרוב.

לאחר הבישול העלים לא יעקצצו וניתן לשתות גם אותם.

אופן הכנה #2 – הכנת טינקטורה מעלים מיובשים

טינקטורה היא מיצוי של הצמח באלכוהול ומים, שעוזר לשימור איכויות הצמח לטווח ארוך. לשם כך נשתמש בעלי-סרפד מיובשים.

ממלאים מחצית מצנצנת זכוכית בעלי סרפד יבשים (לא לדחוס מידי). את המחצית השניה נמלא באלכוהול כך שיכסה את העלים. יש להשתמש באלכוהול ממקור טבעי (לדוגמת וודקה או עראק). שמכיל 40% אלכוהול ומעלה. לאחר שסוגרים ומנערים את הצנצנת, יש להניח אותה בארון חשוך למשך 6 שבועות. את הנוזל הירוק-כהה שהתקבל, נסנן למיכל זכוכית עם טפטפת. ניתן לצרוך כ 10 מזלפים פעמיים עד 3 ביום.

התוויות נגד

הסרפד הינו צמח עדין ונחשב כבטוח לשימוש. הברזל שבו אינו גורם לתופעות לוואי. הוא בטוח לשימוש בכל שלבי ההריון ובהנקה. אינו מזרז לידה. יש לשקול ולהמנע כשיש היפו-נתרנמיה (רמה נמוכה של נתרן בדם) ובמתן לילדים.

ניתן לקרוא עוד על הסרפד באתר של "על-עלים". ולהזמין מהם חליטת עלים יבשה. חליטה תמצאו גם בחברת- "ברא", וברשתות הטבע השונות. כמובן שמומלץ לאסוף טריים ולייבש.

שימו לב להבדל בין סרפד וגדילן. יש נטייה להתבלבל בין השניים:

הסרפד (מימין) הוא בעל גבעול ארוך ובעל עלים קטנים צורבים ומשוננים.

הגדילן (משמאל) הוא בעל עלים מאוד גדולים בצבע ירוק ולבן.

שני משקאות בריאים נוספים ששווה להכיר: מי-עדשים שחורים, מרתח אגסים.

איזה סופר-פוד אפשר להכין גם בבית? – קיראי כאן.

לבריאות.

נועה קרן | רפואה סינית ואנפוקו לנשים ונערות  | 052.555.0446 | שליחת ווטסאפ  | שליחת מייל ישירות אלי | לאינסטגרם שלי

* כל המידע המופיע באתר זה ו/או בכל קישור ו/או הפניה שתתבצע באמצעות האתר, הוא בבחינת מידע כללי בלבד. אין לראות בו "ייעוץ רפואי" ו/או "המלצה לטיפול" ו/או "תחליף לטיפול רפואי אישי" והוא אינו בא במקום טיפול ו/או ייעוץ מקצועי רפואי.

כתיבת תגובה